Sider

lørdag den 21. juni 2008

Marvelous things

Det gode humør bliver ved, lidt mindre euforisk end i går... men kun lidt. Ting falder på plads indeni og der sker meget dejligt udenom.

Sam og Frida fik en sund og velskabt dreng kl. 5 i morges. Tillykke, tillykke!

Køleskabet er fyldt med svinebov og lammetarme, i morgen er det Stor Pølsedag. Sammen med nogle af mine gode mennesker, skal der drejes kilovis af skønne pølser til resten af sommerens grillaftener.

Fødselsdagsgaven, min græskarformede Le Creuset, er nu indviet med en omgang forårsminestrone. Det var forleden, resten er spist i aften som forret til kogt taskekrabbe med hjemmelavet mayo.

Og så er vores - The Food Agency's - nye website kommet op og køre. Med lige den stemning, der skal være, flotte farver og billeder, lige os. Teksten skal rettes nogle steder i de kommende dage, men det vigtige er der - den rammer fornemmelsen. Jeg klikker bare rundt, glæder mig vildt over, at det er vores.
Det er også lyset, de lyse nætter. I øjeblikket er jeg ikke optaget af, at det snart vender. Nu er jeg her bare, lige nu ER der kun mørkeblåt ude i natten.

Skulle man finde et lille bitte skår, var det vinen. Argentinsk Viognier fra 2007, produceret af Candela. Købt hos Vinoble.

En skøn vin, lavet på 100% Viognier druen. En af de få Viognier'er, lavet udenfor kongeområdet - Frankrigs nordlige Rhônedal - som stadig har druens eksotiske frugtdufte og -smag. Som er charmen ved den. Vinen var super - stadig efter et par dage under vakumlukker på køl. Krabben vil bare helst have haft en Chardonnay... ak.

Ingen kommentarer: