Sider

lørdag den 17. maj 2008

Sæsonens sidste

Det er forår, det er tid til rabarber, asparges, de første nye kartofler og hvad man kan finde af spæde grønsager, der ikke er dyrket alt for langt væk. Grapefrugter er vinterfrugt, de hører ikke til i den store forsommer jomfruelighed. Især med de sidste par ugers sommersolvejr.

Men jeg har fundet nogle røde grape fra Florida hos min lokal Sparkøbmand, som stadig smager vidunderlige til morgenjuicen. Så de er her endnu - selvom de er helt out of place. Er også med til at fylde forårshullet, hvor fornemmelsen af vækst og frodighed er en hel del større end det faktiske udvalg af moden lokal frugt og grønt.

I dag skal der være arbejdsfødselsdag - mine søde venner og familie kommer og hjælper med at grave, reparere drivhuset, køre på genbrugspladsen og spise en masse god mad sammen. Jeg laver et forsøg med rugbrødslagkage og vi skal prøve nogle forskellige tyske vine fra en ny forhandler. Jeg glæder mig.

Ingen kommentarer: