Sider

søndag den 15. marts 2009

Ost, ost, ost

Og jeg troede, jeg skulle lave en masse mad i denne weekend, og skrive om det... sådan en slags begyndelse til en tradition om at fortælle om det forråd, jeg kreerer i weekenden. Til at kunne lave lækker, grønsagsrig mad med resten af ugen.

Hehe... overlevede på sushi i byen, søndagsmiddag med svensk ostekake hos mine dejlige nabo-venner. Auberginelasagna fra fryseren. Og ost. Behageligvis rummer køleskabet et par virkelig gode af slagsen.

Topkvalitets Comté fra Marcel Petite, affineur i Jura, og en pecorino, lige så spændende, produceret af Caseificio Bertagni i Toscana. Begge er købt hos Bichel Vine udenfor Århus, som importerer dem og sælger dem per post.

Der var en flaske Fillaboa åben med vakumlåg. Den var ok til. Hvor vil jeg gerne have haft en Arbois til Comtéen. Men den ved jeg ikke hvor jeg køber her i landet - når ikke den er med som sølle mini-flaske til julens Mont d'Or ost.

Ingen kommentarer: