Sider

søndag den 22. marts 2009

Japansk vinmanga

Sådaaan! Ovenpå gårsdagens pølseri - og alt det indtørrede kød, som jeg har pillet af ting i dag - faldt jeg ind i Kami no Shizuku (The Drops of the Gods), japansk vinserie på MySoju.

Anime med rigtige mennesker, oprindelig en tegneserie. Hoved- personen oplever en del dybe ting i forbindelse med testamentet fra sin afdøde far, en berømt vinelsker/-anmelder. Og der drikkes misundelsesværdig mange glas af verdens legendariske vine i diverse årgange.

Det rammer mangahjertet og vinhjertet på samme tid, jeg er solgt. Karaktererne ser billeder og bliver ramt af Bacchus. Er hysteriske, høflige og filosofiske. Melodramatiske. Japanske,
jeg vil til Tokyo... lige nu. Faktisk er det en sydkoreansk produktion.

Jeg er vild med at de går forbi røde bær, peber, svedig saddel mm. og beskriver vinene med hele billeder: en mark med 100 slags blomster (Richebourg),
en elsket gravid kvindes styrke og sårbarhed (Ch. Palmer 1999). Prima klasse A underholdning.
Og pølserne, sikke en fest! Det blev til:

Lam med mynte og hvidløg
Lam med citronsaft og skal, persille og ansjoser
De stærke lam med habanero, rød peber, koriander og hvidløg
Svin med cheddarost, bacon og jalapeños
Andepølser med quatre-epices og valnødder
Breakfast sausage af svin med ristet fennikel
... og nogle velkogte griseører

Ingen kommentarer: