Sider

onsdag den 17. marts 2010

Nå, for Helvedes...

Hmm... et døgn med 3 madbegivenheder, som nok vækker min interesse, men rører mig ikke helt i madhjertet. Helvedes køkken - jeg var en af madbloggerne, som tog imod invitationen til at agere publikum på premiere aftenen på TV2s Gorden-Ramsey-look-alike madshow.

Sjovt at møde andre bloggere. Underholdende at se på programmet i aftes, hvordan en stribe ret udramatiske timer kan klippes sammen til noget med liv-eller-død stemning. Og kedeligt at skulle gå fra den 'lukkede' restaurant uden den foie gras, due og chokodessert, som jeg havde glædede mig til. Bare så os hjemme i sofaerne kan få lidt spænding...Vi søgte trøst ved nogle øko-hottere og verdens bedste choklademælk på Nimbs pølsebar.

Stjernerne fra Michelin er også landet i dag. Det gør mig glad, at der arbejdes så hårdt på at skabe top gastronomi her i landet. Og at det bliver belønnet i dette system over systemer. Men alligevel.... Michelin-måltider hører til et par af mine bedste - og nogle af de kedeligste.

Det rører mig mere, at Christian Pugliesi snart åbner sin restaurant Relæ med uhøjtidelig topsmag i Jægersborggade.

Sidst modtog jeg en bog i dag fra FDB. Efter en venlig mail, om hvorvidt jeg var interesseret at få den sendt. Glæden kommer over at Morten, derindefra, virker til at synes, at der kunne komme noget godt ud af, at lade en blogger læse bogen. Modsat TV2... som... øh...

Selve bogen får ikke mit hjerte, jeg bliver bare mest træt af den smilende sundhed. Men jeg glæder mig til at læse den rigtigt, og bl.a. få (flere) ord på, hvad det er med vores måde at tænke sundhed på for tiden, som rubs me the wrong way - og som jeg er ret sikker på ikke er særlig sund.

Ingen kommentarer: