Sider

lørdag den 9. maj 2009

Så godt

... at være i Paris igen. Denne gang med the boy og tre gode venner, det er rigtig dejligt at være her sammen. Sidst var jeg her med min jordmorsøster, som trods mange andre gode kvaliteter, helst ikke bruger tid og energi på at spise...

Vi bor centralt, har lejet en lejlighed ved Bastille pladsen. Min by. Havde egentlig tænkt at finde noget i et andet kvarter, så byen kunne blive lidt større. Lidt tilfældigt, men vi havnede her igen...

Kan ikke lide at spilde de dyrebare måltider, og havde læst hos min yndlings franske vinblogger, at vinbaren Les Tonneaux des Halles, 28 rue de Montorgueil, er et besøg værd. Så der startede vi. Det er den absolut.

Alle vinene på kortet er naturligt lavet - nul svovl, nul filtrering, økologiske druer, osv. Som ikke behøver at sige noget om smagskvaliteten, men den er også i top. Ost og charcuteri tallerkenerne er fyldt med håndværk, som smager. Pommes fritterne er gode, creme bruléen lækker.
Til charcuteriet drak vi en Borgueil fra C. og P. Breton, Nuits d' Ivresse 2007. Saftig, fordringsløs, let i det. Nem at drikke, samtidig ikke kedelig. Det, der sender mig ud efter de røde Loirevine gang på gang. Suveræn start.

Ingen kommentarer: