Sider

søndag den 8. juni 2008

Åååhh Hillary...

Jeg ville godt have haft Hillary Clinton i det Hvide Hus, men blev lidt overrasket over at få tårer i øjnene, mens jeg så hendes kampagne-afslutningstale i morges. Trods alle forbeholdene over for det amerikanske valgcirkus, blev jeg alligevel rørt over at hun har været der, og at det nu er slut.

Min barndomsveninde, Lyn, lovede at hun vil blive præsident, da hun blev stor, ellers ville hun løfte naboens hus med en finger. Måske er det, at Clintons kampagne har gjort ideen om, at en kvinde kan blive USAs præsident virkeligt. Nede på jorden. Hvordan kampagnen er kørt, hvad meningsmålingerne nu mener om hendes tårer eller hendes mand, hvordan hun klarer sig i debatterne. Nej, spørgsmålet om en kvinde kan blive landets øverste militær leder bliver ikke spurgte igen fra samme bare bund.

Ikke at det er noget at stræbe efter i sig selv, og jeg tror jo ikke at kvinder er mere.... øhhh.... menneskelige end mænd på de poster, hvor der er meget magt. Men jeg er rørt over, at hun har været der, at hun vil noget, og er sej nok til at gå efter det. Smukt. Og hun havde været en god præsident.

Ingen kommentarer: