Sider

tirsdag den 27. november 2007

Hurtig luksus

Det kan næsten ikke blive bedre. Fast super luksusfood. Jeg har så travlt med arbejde i disse dage, altsammen noget spændende, som udvikler sig godt. Det er bare helt vildt, hvor meget der falder sammen lige nu. Rart at tænke på at det ikke varer evigt.

Jeg var så letsindig at købe en håndfuld friske kammuslinger med skal, da jeg var i Inco i dag. Gad faktisk ikke forholde mig til dem, tænkte på om jeg hellere skulle købe en pizza fra genboen. Da jeg først kom i gang, tog det højst 10 minutter at skære dem ud af skallerne og rense dem. Mens ovnens grill varmede op og vinen kølede ned.

Skar dem halvt over, salt og lidt peber på, og en smule smør på hvert stykke. Under grillen i ovnen på max. varme i 6-7 minutter, indtil der kom en lille skorpe på fladerne. Ristede et par stykker brød let i mens.

Spiste dem så helt varme fra fadet. Med limedryp og et par glas Mersault til, det var godt nok en fornøjelse. Det tog den lidt udslidte fornemmelse jeg havde, efter at have arbejdet effektivt siden kl. 6 i morges. Vinen er
Sylvain Langoureaus Mersault-Blagny 2000, fra La Piéce sur la Bois marken. Helt perfekt til, især duften, blid lime og en anelse ristet. Købt for nogle år siden hos Theis Vine på Fyn.

Skal lige have en lille klump af Bo Bøjesens marcipan med sin sjove citrusaroma og et stykke chokolade, så på hovedet i seng. Sove mig klar til endnu en dag med lidt for meget at lave.

Ingen kommentarer: