Sider

fredag den 4. december 2009

Kaninartiklen er kommet

Jeg har helt glemt at skrive, at min artikel om mad med kanin og hare er kommet. Faktisk for et stykke tid siden, det er i november nummeret af Praktisk Økologi, Økologisk Landsforenings blad. De henvendte sig efter havde læst bloggen, jeg er glad og stolt.

Der er opskrifter på ovnbraiseret sennepskanin, hvidvinsbraiseret kanin med variationer, frikassé, kørvelsuppe på kanin, kanin på liguriansk.

Med hare er der hareryg med sennep, harepølser med valnødder og haresovs: pappardelle al sugo di lepre. Tænderne løber i vand bare ved at se billedet af sovsen på sin brede pasta. Ikke fordi det er et flot madbillede - det ligner nemlig ikke noget - men de vækker smags-huskeren.... jeg vil have det nu...


Det er første gang, jeg har prøvet at bevæge mig fra blog-sprog til skriftsprog. Synes det kan blive bedre, men jeg skal skrive flere artikler til bladet, så er der lejlighed til at øve.

Før opskrifterne er der en artikel om at slagte kaniner. Godt den er med, det er en måde at ære de dyre, vi spiser. Men der er vist nogen, der har meldt sig ud af foreningen på grund af den. Hva...???

Ingen kommentarer: