Sider

søndag den 29. marts 2009

Podning og sprødstegte griseører

Jeg kan mærke varmen på huden efter timerne ud i solen med bare arme i eftermiddag. Der er nu podet 4 gode æblesorter på træet i baghaven, et sundt, smukt træ med ualmindelig kedelige æbler.

To kviste af hver: Gråsten, Ildrød pigeon, Filippa og Bøgh's citron. Fra Fuglebjerggård. Jeg smager dem allerede. Podning har ellers hørt til i bunken af ting, som jeg tænkte, at man skal være dygtigere end mig for at lykkes med. Hehe...

Måske er det fordi jeg føler mig som pode-helt, måske er det solen, måske er det, at vi såede de første ting i køkkenhaven i går. Jeg er i bundgodt humør, og aftensmaden var perfekt efter dagen.
Let og lækkert. Blandet salat med nogle af havens sidste, overvintrede porrer, letristede. Toppet med de sprødstegte griseører, som har været nogle dage undervejs. Et glas Beaujolais til, helt rigtigt. Ikke en stor oplevelse, det skulle det hellere ikke være. Regnié, en af de få vine, jeg køber i Irma.

Slutter af med lidt ost, Langres. Rødkit, en af de få oste, jeg spiser til rødvin. Den er fint med Regnié'en.

Ingen kommentarer: