Sider

fredag den 27. juli 2007

AAhhhh...Paris

Bor i den lejlighed, vi har byttet os til, lige bag Bastille operaen. Hvor er det super, super dejligt at bo i et rigtigt hjem i stedet for paa et hotel. Et helt andet liv. Ogsaa et herligt kvarter, som jeg kender lidt, et rart udgangspunkt. Jeg er svaert tilfreds.

Middag i gaar var hos Chez Paul i rue du Charonne. Udenfor med hele verden passerende forbi. Et nyt og godt bekendtskab. Jeg spiste kaninlaar fyldt med chevre, gedeost, smagt til med en smule mynte, rigtig blidt og godt. En lille kande Beaujolais Villages passede perfekt.

Med en halv flaske Badoit, den 'dansk'vand, som laerte mig, at jeg godt kan lide danskvand. Badoits bobler er bloede, som jeg ogsaa efterhaanden har fundet hos andre, f.eks. Uliveto. Bare bedre hos Badoit. Og her koster det ikke en formue som hjemme.

Dessert skal der til, husets Tarte Tatin er god. Karameliseret helt rigtigt, soedt helt op til - men ikke over - graensen. Den obligatoriske espresso bagefter. Hvor er det godt at vaere tilbage i haenderne paa saa kompetente madfolk, saa kyndig en madkultur.


Ingen kommentarer: