Sider

tirsdag den 2. februar 2010

Sne, bulli, vores eget sted? og Helvedes Køkken

Begivenhedsrig dag. Min forstadslandsby tager sig jomfruelig ud i sne. Jeg har fået afslaget fra bulli på forespørgslen om pladser ved The Last Supper. Klubben tæller 992.000 andre uheldige, det er ingen trøst.

Har måske mulighed for at få et prof køkken med lokaler til. Et sted, hvor vi har holdt mange gode arrangementer, Food-Agency-Kathrine er vild. Me, too. Snakker med ejeren om evt. at dele det med nogle andre. Det går stærkt, jeg håber tungen holder sig lige i munden.
Og så gør jeg klar til at optræde som madblogger på optagelser af TV2s Helvedes Køkken i morgen. Spisende publikum skal vi være, jeg glæder mig - også til at møde nogle af kollegerne.

Der er luftet tanker hos bloggerne - både her og der - om hvorvidt man hopper på optagernes limpind ved at deltage. Tonen i invitationen er også kedelig, d
årlige opdragelse... nysgerrigheden og min indre medieluder lader sig ikke anfægte.

Går rundt og husker det, jeg har at sige, hvis der er ellers nogen, der spørger. Smag, kærlighed, passion, smag. I sæson, lokalt, dyrket ordentligt - og fra de dygtigste håndværkere og dyrkere, ligegyldig hvor de kommer fra.

Sund og slank ved hjælp af lyst og nydelse... fremfor disciplin og dæmonisering.

Ingen kommentarer: