Sider

lørdag den 16. august 2008

Mumbai kyllinglår på en flad fredag

Hold op, en vild uge på arbejde. Adrenalinen har pumpet rundt i flere dage, jeg er helt brugt her fredag aften. Men med en god følelse i maven ovenpå alle de syrede ting, der er sket.

Så var det skønt at mine indiske ovenboere synes jeg skulle smage et par af de ingefær/hvidløg/grønchilimarinerede kyllinglår, de lavede til gæsterne. Opskriften følger en af dagene.

Jeg ved af erfaring, at deres ting er lidt hottere end min smag. En raita hjælper på det, denne er lynhurtigt lavet af

4 spsk. græsk yoghurt 10%
1 spsk. hakket mynte
lidt kvansirup

Ingredienserne blandes sammen. Den færdige raita skal være lidt sød. Kvansirup er brugt her fordi jeg havde en rest i køleskabet. Ellers skal der bare bruges sukker.

Det er rart at have lidt sukkersirup stående, både pga. at sukkeret i den er allerede opløst. Og fordi den er ofte smagt til - f.eks. med citronskal, ingefær eller som her kvanstilke. Jeg laver altid ekstra, når jeg bruger den i en opskrift. Den kan holde sig en måned+ på køl.

Ingen kommentarer: