Sider

mandag den 11. maj 2009

Lædervægge og Loire Gamay

Le Baratin er lukkede søndag og mandag. Tres skuffelse! jeg havde glædet mig stort til at spise fødselsdagsmiddag der.

Ann og jeg startede dagen på søndagsmarked på boulevarden, mens beb'erne sov ud efter deres perfekte dubstep nat. Tykke, nyplukkede violette asparges, kylling fermier - eller duer? - friske morkler, de smukkeste spæde salater. Fede taskekrabber. Hvad der lignede en kæmpe hornfisk... små lammekoteletter. Smukke, lyserøde kalvehjerner - jeg troede ikke, man måtte sælge kalvehjerne efter galskaben... Vellagrede Comté'er.

Det ville være nemt at lave et lille supermåltid. Køber alligevel ikke noget, vil hellere lad os opvarte ude. Luksuslemmer.

Bortset fra, at vi ikke altid kunne komme af med dem igen, blev vi ferme til at bruge de gratis cykler. Jean Nouvels Branly Quai museum er et fantastisk værk, jeg blev forelsket i de polerede cognacsfarvede lædervægge, så lækre at røre ved. Med prægede billeder fra udstillingen, som havde fornøjet mine gamle blinde studerende. Bløde linier, afrundede indbyggede bænke.

Cafeens lime/ingefærsorbet kunne absolut bruges, Anns mormor chokokage ligeså.

Fik en god Loire Gamay med aftensmaden efter tjenerens forslag, et nyt bekendtskab. Skal man ikke gå på Le Baron Rouge og blive klogere på den i dag? God fornemmelse, at spise og drik med lysten, og regne med at slankheden kommer af sig selv i kølvandet.

Ingen kommentarer: