Sider

torsdag den 10. september 2009

Post-revisor vagtel

Lammelsen opløser sig, lysten til at kokkerere vender ubemærket tilbage. Rart. Flere detaljer falder på plads omkring overetagesalg, det giver mere ro. Og vagtler.

Inspireret af fanatic havde jeg taget et par vagtler oppe fra fryseren til udbening, hvis jeg kom tidligt nok hjem fra frisøren. Det gjorde jeg, men alligevel... hellere noget nemt.

Det blev ovngrillning,
den sædvanlige opskrift. Denne gang penslet med en marinade af:

3 spsk. Marsala
1 spsk. grov Dijonsennep
salt og peber

Til 2 vagtler. Efter 5 min på hver side under ovngrillen, kom der:

5 blommer i både
1 skalotteløg i både, stegt
ca. 2 spsk. lufttørrede skinkeender i tern
et lille glas rødvin

... ned til vagtlerne i de 2 portionsfade. De fik 12 min. i ovnen ved 200° og stod i små 10 minutter bagefter.

Blommerne var ikke det perfekte tilbehør, men ok nok. De havde været helt rigtige til fasan med dens lidt sødere kød. Næste gang får vagtler noget mere delikate og uden sødme. På linje med morkler og hindbær... markchampignon, hvidvin og estragon, måske...

2 kommentarer:

Foodfanatic sagde ...

Det ser lækkert ud. Ville det ikke være svært at udbene sådan nogle små fugle? Har faktisk aldrig lavet vagtler. Det må jeg prøve snart - tak fordi du inspirerer mig tilbage :)

Kim Mühlhahn sagde ...

nej det er faktisk ret nemt... glæder mig til at se, hvis du gør