Sider

onsdag den 7. oktober 2009

Gulerod himmel

Waaah, de er de bedste gulerødder, jeg har smagt i flere år! De vokser i haven, sorten hedder Chantenay Red Cored. Det er det første år, jeg har prøvet dem.

De er saftige og sødmefyldte uden at være kedelig søde. Der er en smule ekstra... god... smag... i smagen. Men det er konsistensen, som er åbenbaringen. Kødet er blødt, men fast, uden spor af noget træet eller fiberagtigt. Jeg prøver at finde noget at sammenligne med.... Hvis de var lidt blødere vil jeg sige marcipan...

De er sjov korte i faconen, uden en kedelig, bitter krave i toppen. Sorten er fra 1820, står der på pakken. Købt hos Fuglebjerggaard. Tænk hvis det var helt almindeligt, at kunne købe sådan nogle helt vidunderlige gulerødder nede i den lokale...

2 kommentarer:

foodfanatic sagde ...

Det er første gang, at jeg har sagt dette om gulerødder, men nøj hvor er de nuttede :)

kimmm sagde ...

hehe...