Sider

fredag den 9. juli 2010

Sommerpause

Dagene går, jeg spiser dejlige ting, men ordene udebliver. Tour'en og varmen fyrer op under lysten til skinke og melon - ah, melon! har efter flere nitter fundet søde, velduftende cantelouper hos Irma/coop - bresaola med havens selvsået rucola, artiskokker, kold, let rødvin.

Vellagret Parmiggiano fra de røde køer.
Caprese med basilikum fra Stengården, min lokale økogård, og bøffelmozzarella. Alt nemt, nemt, jeg har ikke tålmodigheden til at koge noget.
Spiste på den nyligåbnede Marv og Ben i Snaregade, Kbh. i går. Dejlig middag, vidunderlig langtidsstegt lammehals, stegt jomfruhummerhale to die for.

I erkendelsen af, at jeg sjældent har lyst til at være omhyggelig med at sætte præcise ord på en hel middag - særlig hvis den er god og hvis jeg er i godt selskab - overlader jeg det glædeligt til andre at beskrive retterne. For eksempel Piskeriset her.


I stedet arbejder på at lave et tema omkring de gode ting, jeg spiser ude, men jeg har ikke helt fat i formen endnu. Glæder jeg mig til at jeg har... der bliver nok pause nogle dage indtil da. Jeg håber du, min søde læser, nyder sommeren så længe!

2 kommentarer:

Malou Klidmoster sagde ...

Rigtig god sommer til dig :-) Det bliver spændende at se hvad du finder på.

kimmm sagde ...

Tak, Klidmoster, jeg er også meget optaget af det.... God sommer til dig!