Sider

mandag den 9. juli 2007

Ristede marshmallows

Mens vi er ved amerikanske klassikere.... havde jeg min 3 1/2-årige assistent på besøg forleden. Han var helt optaget af en pose marshmallows, jeg havde tilovers fra skovdagen og var vild med ideen om at riste dem på pinde over ild.

Havtaskekæberne - som havde ligget en halv time i lidt marinade af citronsaft, rapsolie, salt og peber og så grillede 2-3 minutter på hver side - var lækre. Dem spiste han flere af. Også den, som var rullet i en halv skive bacon og grillet på spyd.

Marshmallowerne kom også på nogle gode pinde og blev flot ristede. Dem spyttede han ud. Selv spiste jeg tre stykker og kom en lille tur tilbage til barndommens spejderbål. Da elskede jeg ristede marshmallows, især som s'mores - med et stykke chokolade i en klemme mellem to grahamskiks. Mmm.... Nu går der nok mange år, før jeg får lyst til en ristet marshmallow igen...

2 kommentarer:

kimmm sagde ...

skøøønt at se hvordan det egentlig var man gjorde der for 28 år siden i Clinton Michigan - kunne huske navnet s´mores men ikke hvad de bestod af....tak for det, jeg vil prøve dem til sommer, nu hvor marshmellows er hverdag i Netto. Knus Bodil B

Unknown sagde ...

Hej Bodil
Håber du nyder dem, mindet var noget bedre end virkeligheden... selvknus! Kim