Sider

onsdag den 15. december 2010

Dadelkonfekt med jordnøddesmør

Måske skal man være vokset op med jordnøddesmør... f.eks. spiste en peanut butter and jelly sandwich - uden jelly - hver dag til frokost i anden klasse for at sætte pris på dem. Men da min farmor kom til jul med en kagedåse af hendes peanut butter dates holdte de ikke længe.
Jeg har ikke tænkt på dem i mange år, indtil jeg fik lyst til at smage dem igen forleden. De er meget nemme: en snit på langs, stenen ud af dadlen og jordnøddesmør ind i den. Så rulles de i rørsukker. Basta.

Her er brugt grov, øko jordnøddesmør med nøddestykker i. De holder sig fint et par uger i en lufttæt beholder. Hvis nogle af jer, søde læsere, finder på at lave dem, er jeg rigtig nysgerrig på, om I synes de smager godt.

6 kommentarer:

Michael sagde ...

Uhhh jeg elsker peanut butter så må helt sikkert kaste mig ud i at prøve disse ;)

kimmm sagde ...

Hej Michael
Så vil jeg glæde mig til at høre om forsøgene :-)
Hyggeligt at høre fra dig!
hilsener
Kim

Berg sagde ...

Uhmm.... det lød så godt at jeg straks lavede et par stykker, da jeg i forvejen havde fingre i dadler for lidt siden. Og de smager SKØNT! ....men nu er jeg også STOR peanutbutter-fan i forvejen. ;o)

Dbh
Charlotte

kimmm sagde ...

Hej Charlotte, skønt at høre at de falder i din smag, tak for feedback'en :)
mange hilsener
Kim

Jenny sagde ...

Har lige prøvet dem, dog uden sukkeret. Anderledes men virkeligt gode, skal bestemt prøves igen :-)

Jenny

kimmm sagde ...

Hej Jenny, hyggeligt at du har prøvet og kunne lide dem!
hilsener Kim