Sider

onsdag den 14. april 2010

Ramsløgtid

Der er store pletter ramsløg i min nærmeste skov, glæden over at tage en håndfuld med hjem til aftensmad er stor. Ligeså øvelsen med at finde på, hvordan de skal tilberedes. Før tænkte jeg på dem som krydderi - forvoksede purløg. Nu bruger jeg dem mere som grønsag.

I aften er de vendt sammen med en rest smør-mør braiseret kalveskank, som er varmet op i sin væske med en smule fløde. Ramsløgene skæres i stykker og varmes med de sidste 3 minutter, så de lige mister spændstigheden.

Tilbehøret er linsesalat - al dente kogte, grønne, Puy linser og letkogte gulerødder i vinagrette. Stegte squash. Epoisses til dessert. Alt passer med den åbne, tysk pinot fra i går. Det er tilfredsstillende at skabe en sammenhængende menu af de enkelte dele.

2 kommentarer:

Karina sagde ...

Hej,

Jeg har læst din blog længe og nyder den æstetik.

Rigtig god bedring. Håber du snart bliver rask igen.

Iøvrigt har jeg hele tiden troet du var en mand, så det var lidt af en overraskelse at opdage at det er du altså ikke.

Kh Karina

kimmm sagde ...

Hej Karina

hehe... du er ikke den første, der tror, jeg er en mand. I det mindst er du ikke en, der booker delte hotelværelser :-)

Det er dejligt, du kan lide æstetikken her, og tak for de gode tanker.

kh Kim